לידיעת הח"כים: יש סיכוי שתקבלו עוזר שלישי

    איתי גדסי No Comments on לידיעת הח"כים: יש סיכוי שתקבלו עוזר שלישי
    9:36
    15.05.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף ע"ז

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רצונם העז של חברי הכנסת לקבל תקצוב לעוזר שלישי שיסייע להם בפעילותם הפרלמנטרית, מקבל היום דחיפה מועדת הכנסת לאחר שהיא לא קיבלה את המלצתה של הוועדה הציבורית בענין ועומדת על החלטתה להוסיף עוזר שלישי לח"כים.

    ועדת הכנסת לא קיבלה את החלטת הוועדה הציבורית לדחות את הוספת היועץ השלישי עד שתיבחן על ידי יועץ ארגוני, והחזירה את הנושא לוועדה הציבורית, שתצטרך לתת את המלצתה הסופית תוך 15 ימי עבודה, ואז תשוב ותדון בה ועדת הכנסת. על פי החוק, לאחר ההמלצה הסופית של הוועדה הציבורית תהיה ועדת הכנסת רשאית לקבל את המלצתה או לדחותה, ולקבל החלטה כראות עיניה.

    ח"כ מרב מיכאלי שתמכה בהוספת היועץ השלישי אמרה כי "יש להפסיק לדבר על היועצים הפרלמנטריים כעל תנאי הח"כים. זה לא חלק מתנאי השכר שלנו. הם עובדים של הציבור. כל יועצת ויועץ פרלמנטרי הם עוד לבנה בחומה נגד גופים שמייצגים אינטרסים זרים. אין לנו מספיק צוות כדי לעשות את העבודה לבד. יש כזו (מראה בידיה משהו גדול) פרצה שבה נכנסים הלוביסטים. עוזר נוסף זה לא פינוק אלא עבודה לטובת הציבור".

    "אנו כח"כים קופצים מוועדה לוועדה ומולנו חברות עם גדולי היועצים, ואנחנו צריכים להתכונן לדיונים במגוון נושאים מקצועיים. כוח האדם העמד לרשותנו לא מאפשר לנו להתמודד בצורה הראויה", אמר יו"ר הוועדה ח"כ דוד ביטן והוסיף כי "נפגשתי עם הוועדה הציבורית ואמרתי להם שלא צריך להסתכל על התקציב אלא האם זה משרת את הציבור והאם הבקשה מידתית. התקציב לא בשמיים. הם לא התייחסו למה שאמרתי. זכותם. אני מבקש לדחות את החלטתם ולקבל את החלטתנו הקודמת בנושא".



    0 תגובות